En ny marknadsföringskanal

Fotokakel Branding™ gör det möjligt att presentera exklusiv och varaktig reklam på offentliga platser, våtutrymmen och andra utsatta miljöer där kravet på tåliga ytskikt tidigare har begränsat materialvalet till traditionellt kakel.

Det är alltid en pågående jakt att hitta nya sätt och ställen att marknadsföra ett företag och dess produkter. Kakel förekommer traditionellt i de flesta offentliga miljöer. Ofta något diskret du går förbi och faktiskt inte alls ägnar en tanke åt. En centralt placerad yta i mångas omedvetna blickfång. Fotokakel Branding™ handlar om att nyttja denna yta på bästa möjliga sätt.

Fotokakel Branding™ är ett nytt sätt att synas på ställen där man tidigare inte har kunnat göra varaktig reklam. Det är miljö och situationsanpassad reklam – där ert budskap får lov att påverkas av den aktuella miljön och integreras som en inredningsdetalj med närhet till den aktuella köpsituationen. Antingen som ren reklam eller kanske i form av ett konstverk.

Miljöerna i fråga ägs ofta av ditt företag eller försäljare till dina produkter (se exempel nedan). De är synliga för många och ofta centralt placerade. Ditt varumärke eller produkt kommer att vara en del av den fasta inredningen där utformningen bidrar till att förstärka den allmänna känslan i den aktuella miljön.

Exempel på miljöer Exempel på produkter
  • Restaurang- bar- café
  • Hotell, lobby
  • Bad & Spa
  • Sport & Fritid
  • Livsmedelsbutik
  • Butik & Affär
  • Utställning & salonger
  • Bilhallar, bilsalonger
  • Samlingsplatser
  • Kontor
  • Offentliga toaletter
  • Sjukhus
  • Väntrum
  • Vänthallar
  • Flygplatser
  • Tågstationer
  • Mässhallar
  • Alkohol, drycker, livsmedel
  • Skönhetsprodukter, hårvård
  • Kläder, skor, smycken, klockor
  • logotyper, produkter, varumärken,
  • Konst, trendmotiv

Fördelar med Fotokakel Branding™ som marknadsföringskanal
  • Ny marknadsföringskanal
  • Del av fast inredning
  • Slittåligt
  • Lång exponeringstid
  • Låg kontaktkostnad över tid
  • Närhet till köpsituationen
  • Miljö- och målgruppsanpassat
  • Exklusivt och varumärkeshöjande
  • Möjlighet för nyskapande reklam